NARLI KÖYÜ, ERDEK

Kapıdağ Yarımadası'nın batısında yer alan köylerden biridir. Yemyeşil bir doğanın içinde, masmavi bir denizin kenarında sessiz sakin harika bir yer Narlı..

Bu güzel köy, Bandırma'ya sadece 34 km uzaklıkta. Özel aracınızla yarım saatte Narlı Köyü'ndesiniz. Özel aracınız yoksa Bandırma'dan Erdek'e minibüslerle geldikten sonra indiğiniz yerde bir de Narlı minibüslerine binmelisiniz.

Sokaklarında ve kumsallarında gezinmeye başlamadan önce Narlı Köyü'nün uydu görüntüsüne bir göz atın..

Köyün hemen girişinde bir çay ocağı dikkatimizi çekti. Biraz soluklanmak için içeri girdik. Hüseyin Bey ile tanıştık. Yaz sıcaklarının başladığı bu ilk günlerde hazırlıklarını tamamlamış müşterilerini bekliyordu.

Deniz manzaralı masalarından hangisine oturacağımızı şaşırdık. Rengarenk çiçeklerle süslenmiş bahçesi çam ağaçlarının gölgesinde cennetten bir köşe gibi.

Bu bahçe deniz kenarında, fakat yüksekte.. bir balkonda gibi, manzaraya hakimdik.

Bu okul binası dikkatimizi çekti. Ocaklar İlkokulu'nun Narlı'daki anasınıfıymış. Ancak Hüseyin Bey ilkokulu burada okumuş, ardından Balıkesir'deki bir öğretmen okuluna gitmeye hak kazanmış ama gidememiş. Kendi gidememiş ama, iki oğlunu okuttuğunu keyifle ve gururla anlattı..

Köyün sahiline indik. İskelesinden köyü fotoğrafladık.

İskelenin hemen önünde küçük bir alan ve büyük olasılıkla bütün köyün toplandığı çay bahçeleri.. Bu sıcakta çınar ağacının gölgesine oturmak her zaman iyi fikirdir.

Çınar ağacının altında da oturabileceğimiz sandalyeler vardı. Ardından bu sokaktan ilerleyip köyün sahilini gezdik.

Balıkçı barınağına sığınmış teknelerin yanından sahil boyunca ilerledik.

Balıkçı barınağını koruyan dalgakıranın aydınlatmaları..

Dalgakırandan köye bir bakış..

Balıkçı barınağını geçtikten sonra harika bir kumsalla karşılaştık.

Kumsalın batısındaki taşlık alan. Uydu görüntüsünde görünen küçük burun burası.. Buradaki geniş kumsalda ağaçların gölgesinde bir çay bahçesi de var.

Buranın tadını sadece biz insanlar çıkarmıyoruz elbette..

Sahilin devamında yazlıklar, tepelerde de elektrik santralleri sıralanmış. Daha çok olmalı, elektriğimizi temiz enerjiden üretmeliyiz.

Köye geri döndüğümüzde ara sokaklarda minareyi görünce köy meydanına geldiğimizi anladık.

Peki bu yanındaki koca duvar nedir?

Narlı Köyü Camisi

Narlı, eski bir Rum köyü. O dönemdeki adı Roda. Bu çatısız yapı da o dönemlerden kalma kilisenin duvarları. Aziz Dimitrios Kilisesi..

1920'li yıllardaki mübadeleden sonra köyde Rum kalmayınca, bir süre cami olarak da kullanılmış, sonra terk edilmiş.

Burası kilisenin diğer cephesi. Köyün sokakları dar olduğu için sokaklarda bolca araba var. "Çekin arabanızı, fotoğraf çekeceğim!" demek isterdim, ama diyemedim elbette..

Günümüzde Aziz Dimitrios Kilisesi'nin içi.. Keşke korunsaymış diye düşünüyor insan. Cami olarak kullanmaya devam edilebilirmiş. Kilisenin bu halini bile görmeye gelenler oluyormuş.

Tekrar iskele meydanına döndük. Bu kez de köyün doğusundaki kumsalı gezmek istedik.

Belki biraz dar bir kumsal, fakat kum ve deniz harika..

Akşam olunca eline oltasını alan iskelede toplanmıştı. Yanlarına gittik. Bereketli bir akşammış..

İskelenin karşısında görünen kara parçası yine Erdek ilçesine bağlı Paşalimanı Adası. Bildiğiniz gibi, bölgedeki diğer adalar, yani Avşa ve Marmara adaları Marmara ilçesine bağlı.

Narlı Köyü'nün belki de tek olumsuz görüntüsü, hemen iskelenin yanında yer alan bu batık gemi. 2013 yılında Marmara Adası'nın açıklarından geçerken yükü kayan gemiyi köyün iskelesine yanaştırmışlar, ancak gemi batmaktan kurtulamamış. Narlı halkı, yıllardır bu enkazın kaldırılmasını bekliyor.

Narlı Köyü'ne gelmeden önce kalacak yerimizi ayarlamıştık. Narlı'da harika bir otel var, adı Tuğla Ev Butik Otel

Eski bir evi restore eden Reha Bey ve eşi Selma Hanım, harika insanlar. Narlı'ya kadar gelmişken kapılarını çalmalısınız. Ancak rezervasyon yapmanız şart, çünkü sadece 3 odaları var.

You Tube kanalımızda Narlı Köyü'nden görüntüler izleyebilirsiniz..