ERDEK'TE HEYKELLER

 


Erdek denince aklınıza sadece deniz, kum ve güneş geliyorsa, eksiğiniz var demektir. Erdek doğadır, tarihtir ve sanattır. Kapıdağ Yarımadası milli park olmayı bekleyen bir doğa harikasıdır. Böylesi bir doğa parçasında elbette ki tarih yoksun kalmazdı. Sadece Kyzikos antik kenti ile bile, tarihin önemli bir bölgesidir.  Önemli medeniyetler sanatla yükselir ve gelişir. Erdek de bu tarihten beslenerek tarihi önemini vurgulamak istercesine 2015 ve 2016 yıllarında "Kyzikos Uluslararası Heykel Sempozyumu" düzenledi. Pek çok sanatçı eserlerini Erdek'te ortaya çıkardılar ve burada bıraktılar.


Eserlerin çoğu Cumhuriyet Meydanı çevresine yerleştirilmiş. Kısa bir gezintiyle bu eserleri görebilirsiniz.

Bir kaç fotoğraf eşliğinde bizimle gezebilirsiniz.



FERİT YAZICI

Mimar Sinan Üniversitesi Heykel Bölümü Araştırma Görevlisi Ferit Yazıcı yerel bir gazeteye bu çalışmasıyla ilgili olarak "Küp heykel, Kyzikos'taki bir küpü temsil ediyor. Küpün sembolik anlamı akıl, dünya ve evdir. Üzerindeki zeytin dalı, Erdek'in en önemli ürünü. Eserimde akıl temsil edilmekte-dir" açıklamasını yapmış. 

(Kaynak için buraya tıklayın.)





MYKHAILO LEVCHENKO (Ukrayna) 

The Birth Of The Time

Sanatçı yerel bir gazeteye yaptığı açıklamada Türk insanlarının açık fikirli olduğundan söz ederek, “Konsept genel olarak insanı temsil etmekte. Burada her ne kadar soyut bir kompozisyon kullansam da benim için zaman zaman kadın, zaman zaman erkek olarak yorumlanabilir. İnsanın dünyaya açılmış hali diye özetleyebilirim. Özellikle Türk insanları oldukça açık fikirlidir. Dolayısıyla böyle bir şey tercih ettim.

Erdek çok güzel bir yer ve bence gelişmeye açık ve bence özellikle de gelişmesi gerekiyor. Daha çok turistlerin ziyaret etmesi gereken yer diye düşünüyorum. Özellikle sanatçılar için çok güzel bir yer. Ressamlar, başka sanatçılar da gelebilir. Dolayısıyla bu anlamda uygun bir tercih olabilir. Benim için son derece güzel bir duygu buradaki herhangi bir yerde benim de bir işimin olması” dedi.

(Kaynak için buraya tıklayınız.)





IVAN TSISKADZE (Gürcistan) 
The Birth Of A New Life

40 yıldır heykeltıraş olan sanatçı;  

“Hiçbir zaman daha önce burada bulunmadım, ilk defa geliyorum ve çok sempatik bir şehir. Kendine ait bir çekiciliği olduğunu düşünüyorum. Burada inşa edilmiş küçük evler ve daha dar kapsamlı otellerle kendine estetik bir atmosfer yaratmış olduğunu düşünüyorum.

Yaklaşık 35-40 yıldır heykelle uğraşıyorum ama sadece taşla yaklaşık 30 yıl çalıştım. İlham kaynağı olarak şu diyemem yani tek bir ilham kaynağım yok, birçok şey olabiliyor.

Burayı bilmeden aslında bir proje gönderdim. Sadece bildiğim şey deniz kıyısında olduğu ve genellikle turistlik bir yer olduğunu biliyordum, insanların da buraya tatil amaçlı geldiğini var sayarak böyle bir proje seçtim. O nedenle bu projemin adı Rahatlık” dedi.

(Kaynak için buraya tıklayınız.)






MERT ÇIKILMAZKAYA

Mert Çıkılmazkaya'nın Erdek'te iki eseri sergileniyor.








ULISES JIMENOZ OBREGON (Kosta Rika) 

"Ballerina"





SONGÜL TÜLEK  

"Tempo"











AHMET AYDIN ATMACA







ALLESIO RANALDI (İtalya) 
"Wave Up"




NAZLI TABANLI
"İnsan Toprak İlişkisi"






DENİZ EROL 
"Bird"







BAHADIR ÇOLAK 
"Miras"




ASLIŞAH ERDEM








ZDRAVKO ZDRAVKOV  (Bulgaristan)









ÖZGÜR TURHAN




CAN ÖZAL






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder